Problems with K8400

We hebben ons Vertex k8400 helemaal geïnstalleerd zoals de handleiding heeft aangegeven…
Maar er zijn toch enkele problemen die we niet krijgen opgelost.

De rechterkop komt zeer snel vast te zitten bij het printen… met alle gevolgen van doen. Ik heb al ander filament gebruikt maar het probleem stelt zich telkens opnieuw. Als ik dan het pla wil verwijderen lukt dit ook niet. En moet ik de hele kop los maken en alles terug leeg maken.

Ook de kwaliteit van het printen laat te wensen over. Ook al hebben wij alles opnieuw gekalibreerd.
Ik heb ook een printer (Ender3 Pro) van €+/- €230. Hier heb ik nog nooit problemen mee gehad. En de kwaliteit is voortreffelijk. Ik had verwacht dat dit zeker ook met de VERTEX zou zijn…

Vriendelijke groeten,
Matty Ulenaers

Mod edit (translated question & removed mail address for privacy reasons)
We have completely installed our Vertex k8400 as the manual indicated …But there are still some problems that we are not getting solved.
The right head gets stuck very quickly when printing … with all the consequences. I have already used a different filament, but the problem keeps coming back. If I then want to remove the pla, this will not work either. And I have to loosen the entire head and empty everything again.

Hi @MattyUlenaers,

Sorry to hear you are having trouble with your K8400. If the nozzle gets stuck while printing that’s definitely not normal! Could you describe the problem in English and add some photos so we can assist you further?

Could you also describe the removing of the PLA in detail? Do you follow the proper procedure to remove filament?

Kind regards,
VEL342